Rap Monster beszél a BTS feltöréséről, a rajongókról, a hírnévről és a vírusszerűen terjedő népszerűségről


A BTS talán a legnagyobb zenei siker, amiről valaha is hallottatok, hacsaknem már tagja vagy az egyik koreai több millió főből álló rajongói csapatnak. A 7 főből álló fiú csapat, a Bangtan Sonyeondan (vagy röviden BTS) a fülbemászó pop-rapről, az éles MV koreográfiáról és az őszinte közösségi médián való jelenlétéről ismert. Nemrégiben kihasználták népszerűségüket egy kasszasiker stadioni turnéval és a Billboard „Top Social Artists of the year” díjával, valamint elcsíptek egy helyet a TIME 25 Most Influential People on the Internet listáján.

Nem nehéz meglátni, hogy miért: egy élő videóban, ahol 2 tag maszkot tett fel magára fél millió embert vonzott a nézők sorába. A színfalak mögötti selfiejeik általánosan fél millió lájkot nyernek el. Egy vörös szőnyeges megjelenés szétrúghatja a Twitteres globális trendet. De hogyan jutottak el idáig?
„Csak egy normális fiúcsapat vagyunk szerény háttérrel, akikben megvan a szenvedély és az álom, hogy híresek legyünk.” - mondja az énekes és dalszövegíró Kim Namjoon, akit Rap Monsterként ismerhetünk, és aki az egyetlen angolul beszélő tag a csapatban. Gyakran ő képviseli a BTS-t az interjúkon. Jelenlegi japán útjukon Rap Monster időt szakított arra, hogy beszéljen a BTS felemelkedéséről, és hogy hogyan táplálja a csapat az éhes rajongótáborát.

TIME: Hogyan jött össze a BTS csapat?

Rap Monster: 2010-ben bemutattak Mr. Bang-nek, az ügyvezető producerünknek. Egy földalatti rapper voltam és mindössze 16 évesen újonc a középiskolában. Bang úgy gondolta, hogy van potenciálom rapperként és dalszövegíróként és így elmentünk onnan. Aztán Suga csatlakozott. A 3 fős csapat J-Hopeja igazán népszerű táncos volt szülővárosában. Mi voltunk az első három! 2013. június 13-án együttműködve mind a heten debütáltunk. Egybegyűltünk egy közös álommal, hogy írjunk, táncoljunk és zenét csináljunk, ami tükrözi a zenei hátterünket, valamint az elfogadás értékeit, a sebezhetőséget és a sikert. Mind a heten nyomtuk egymást, hogy a legjobbak lehessünk ez elmúlt a 4 év alatt. Ez olyan közel hozott minket egymáshoz, mintha testvérek lennénk. A BTS, mint csapat elindult a siker útján a 2015-ös albummal, ami tartalmazta a legütősebb dalunkat az "I need U"-t.


Mikor vettétek először észre, hogy egy globális fandomot hoztatok létre?

Nem vettük észre, akkor lettünk híresek, amikor meginvitáltak minket a KCON's-ra Amerikába és Európába 2014-ben, vagy 2015-ben. Rajongók ezrei kiáltották a nevünket a helyszínen és szinte mindenki megjegyezte a koreai dalszöveget, ami lenyűgöző és elsöprő. Ki gondolta volna, hogy a tengerentúli emberek Európában, Amerikában, Dél-Amerikában, még Tahitin is imádják a zenéinket és a fellépéseinket csak a Youtuberól nézve? Hálásak voltunk... még most is azok vagyunk.

A BTS-nek több millió követője van minden közösségi oldalon. Hogyan léptek kapcsolatba a rajongóitokkal online? Milyen kapcsolatot alakítotok ki?

Legtöbbször a Twitterünkön keresztül lépünk kapcsolatba velük selfiek feltöltésével, zenék ajánlásával, utcai stílus fotókkal stb. A mindennapi életünkről szól, mint csapat a túrán, valamint egy csoportnyi bohókás barátról, akik egymás háta mögött viccelődnek. Nem igazán válaszolunk vissza a rajongóknak, mert annyira sokan vannak. De próbálunk minden reakciót és választ elolvasni. Mindig érdekes és inspiráló számunkra az is, hogy látjuk, hogy mit hoztak létre számunkra.

Mit gondoltok, hogyan tudtatok kiépíteni egy ilyen masszív, online rajongótábort? Hogyan történt?

Mindenki ezt kérdezi. Ez egy csapatmunka a mindennapi életünkből merítve. Nem könnyű ilyen hosszú ideig működtetni egy közösségi oldal fiókját, de imádunk beszélgetni a rajongóinkkal éjjel-nappal. Például én az #RMusic hashtaget használom már régóta egy zene ajánlására, amit szeretek. Imádom a zenét és komolyan élvezem megosztani a rajongóinkkal. A zene túllép a nyelvi különbségeken. A BTS úgy kommunikál a rajongóival, hogy önmagukhoz hűek maradnak és minden nap hisznek a zenében.

Hogyan befolyásolja ez a hatalmas fandom a zenéhez való megközelítésed, és hogy miről énekelsz?

A BTS rajongói, az „ARMY” folyamatosan mesél nekünk az érzéseikről, a bukásaikról, a szenvedélyükről és a küzdelmeikről. Gyakran merítünk ötletet tőlük, mert próbálunk olyan valós problémákról írni, amivel az igazi fiatal emberek - mint mi heten - néznek szembe. A legtöbb zenénk arról szól, hogy hogyan próbáljuk megérteni a világot és hogy hogyan igyekszünk normálisak, átlagosak maradni. Szóval a rajongóink inspirálnak minket és utat mutatnak nekünk, hogy merre menjünk, mint zenészek. És természetesen a szeretetük és a támogatásuk visz minket előre.

Miben más a BTS a többi K-pop csapattól? A zenétek, a támogatókkal való elkötelezettségetek, vagy valami más miatt?

Nem tudok más művészek nevében beszélni, minden csapatnak más a megközelítése. Számunkra mindig fontos, hogy folyton keményen dolgozzunk, jobban táncoljunk, jobb zenéket írjunk, turnézzünk és példát állítsunk. Sokan mondják ezt, de ez tényleg igaz számunkra: mi heten egy álmot élünk meg, képesek vagyunk folytatni azt, amit imádunk. Törekszünk rá, hogy mindent beletegyünk a zenébe. A dalszövegeink valós problémákkal foglalkoznak, amikkel minden embernek szembe kell néznie: az életben való döntésekkel, depresszióval, önbecsüléssel. És a rajongók tudják, hogy ott vagyunk nekik és ők is itt vannak nekünk.


Mi következik most? Mitől vagytok a legizgatottabbak?

Nos, minden bizonnyal továbbra is nagy álmaink lesznek. Az egész világon turnézunk, de az amerikai műsor felnyitotta a szemünket sok dologgal kapcsolatban. És amikor megnyertük a Billboard Music Award-ot, olyan megtiszteltetés volt számunkra és olyan sok művésszel találkozhattunk, akiket imádunk és csodálunk, hogy alig várjuk, hogy visszatérhessünk az Államokba.





Forrás: Time
Fordította: ShiroO

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések